måndag 14 mars 2011

Sammanfattning LCHF

4 veckor utan kolhydrater har gått. Totala viktminskningen slutade på 6,6 kg. Viktminskningen har stannat av sista veckan. Tydligen vanligt att man kommer till en platå innan det stora raset.

Självklart kommer jag fortsätta LCHF framöver. Jag kommer att fuska ibland, men inga stora grejer. De fusk jag hade tänkt mig är:
  1. En öl ibland
  2. Hemmabakt fika om någon bjuder (fan, låter som Ove Sundberg)
  3. Kanske en pizza någongång
Svårt att beskriva dessa 4 veckor med annat än succé. Så skönt att slippa sötsuget och härligt att slipa blodsockerfall. Jag ser inte detta som en diet längre utan som en ändrat kost. Känner inte att jag saknar kolydrater alls. Ska lägga på lite träning och försöka äta lite mer grönt.

Fördelar
  1. God mat!
  2. Gå ner i vikt
  3. Bättre i magen
  4. Jämnt blodsocker
  5. Inget sötsug
  6. Finns mängder med recept
  7. Enkelt att planera mat.
  8. Blir mätt
  9. Småäter ingenting
Nackdelar
  1. Alla dessa ägg som ska med i allt. Jag gillar inte ägg.
  2. Hitta några bra lunchställen, kan vara trevligt att gå ut och luncha ibland, men det finns ingenting att äta.
  3. Diskmaskinen blir ganska fet och äcklig. Måste göra rent den oftare.
  4. Köket blir ganska flottigt också
  5. Äter lite för mycket kött.

7 kommentarer:

Linda K sa...

GILLAR DU INTE ÄGG?

Linda K sa...

nä du sa ju just det, men jag menar GILLAR DU INTE ÄGG?

Unknown sa...

Okej då, pressa mig inte, jag gillar ägg!

Linda K sa...

gott.

Sofie i San Francisco sa...

Jag skulle aldrig klara det även om jag vill!

Gabbi sa...

Bra där. Nu ska jag uppmana maken att sätta fart med dig som förebild.

No-one sa...

Tjeeeeeeare mannen!

Kul att läsa din utvärdering av LCHF och att du tyckte så bra om det.