söndag 23 januari 2011

Helgen

Det finns mycket friluft 2011 också
Både lördag och söndag var det skidåkning för hela familjen. Kanonväder med några få minusgrader och perfekta spår. Sidsjön runt på lördag och Södra berget idag. Samuel skidade på som värsta Hellner. Ett varv runt sidsjön på lördag (3 km) och ett varv på Södra bergets hotellslinga (2,5 km) idag. Duktig pojke.

Jag åkte med Kalle på lördagen. Han åkte från parkeringen fram till sidjsöstugan, tog av sig skidorna och skrek, sen gick han tillbaka med skor och stavar. Vi åkte snowracer i pulkbacken istället.

Jag blev lite upprörd på barnen i lördags då ingen av barnen ville ha korvmacka efter skidåkningen. De sa alltså nej till korvmacka! Denna klassiska efter-skidåknings-fika. Vad är det med barnen nu för tiden? Vad ska de ha? Sushi?

Sidsjö - Där finns en utförsbacke också, själv åker jag bara slättförs
Idag åkte jag 5 km på Södra berget med blodsmak, sträckning i nacken, ont i ljumsken och hjärtklappning. Satans jobbigt. Vi avslutade dagen med lite våfflor i raststugan. Skönt.

Nu blir det skidåkning 2 dagar i veckan - minst. Skandal att jag inte har åkt mer, då vi har gångavstånd till elljusspåret. Tänkte prova SM-spåret också. Skid SM går i Sundsvall om någon vecka, skulle vara roligt att se hur långt efter Sverigeeliten man är.

Raststugan på Södra berget - Våfflor med glass!
Såg klistermärket från vasaloppet på mina skidor. Nästa år är det 10 år sedan jag åkte Vasan(10 timmar) Kanske dags för comeback nästa år.

Vem är med mig?

2 kommentarer:

yllet sa...

va?! inga korvmackor?! herreminje. Fast mina barn gillar inte pålägg öht. Så det är väl kört här med.

roligt att han skrek vid skidstugan. jag känner igen mig själv så väl. fast det kanske var långt mellan? jag skrev väl i princip när bindingarna sattes på.

jag funderar dock på att göra comeback i skidspåret. Vi har det runt hörnet. Men jag har inga skidor och för att köpa nya måste man ju var galet insatt? Alt träffa på nån bra som är det.

Unknown sa...

Undvik att köpa vallningsfria så är du hemma. Jag kan hjälpa dig med vilken valla du ska köpa