torsdag 11 november 2010

Tandis

Var till tandläkaren idag för en undersökning. Första gången på jag vet inte hur många år. Jag är lite rätt för de där sadisterna, men nu har jag hittat ett ställe där varenda människa som jobbar är trevlig!

Jag fick ett toppbetyg! Inga hål denna gången heller. Har aldrig haft ett enda hål. Däremot har jag enormt mycket tandsten som ska sprängas bort. Kommer bli grymt skönt när det blir av.

Efter besöket fick jag belöna mig själv eftersom jag inte fick någon leksak från tandis. Belöningen blev att besöka tandläkarens granne McDonalds för en bricka hamburgare med läsk. Vem träffade jag där om inte min tandläkare som också skulle handla lunch! En tandis som går på McD. My kind of doctor. Kommer aldrig att byta.

Jag skriver tandläkare, men det kunde lika gärna varit hygienist eller sköterska. No offence, är inte så insatt i tandkarriärerna.

2 kommentarer:

Gabbi sa...

Har heller aldrig haft en lagning. Mycket nöjd. Men har precis som du, alltid tandsten. Sist jag var hos tandläkaren visade hon mig skrämselbilder och hotade med tandlossning om jag inte var mer noggrann med tandtråden. Jag lever dock på den farliga sidan och brukar strunta i det.

Unknown sa...

Jag struntar också i tandtråd. Vad vet dom om tandhygien liksom?