tisdag 24 augusti 2010

Ny rutin

Nu när Samuel har börjat skolan behöver jag jobba in en ny hämtrutin. Dagens tur var väldigt orutinerad.

1604 Gick från jobbet
1614 hämtade Kalle på dagis
1621 Hämtade hunden hemma
1624 Gick mot skolan
1638 Framme vid skolan
1645 Gick från skolan
1658 Hemma.


Jag tror jag kan trimma ner detta med minst en kvart. Det som tar tid är att prata med alla fröknar och kolla av läget. Sen gjorde jag misstaget att ta cykeln hem. Väldigt dumt eftersom jag jobbar mitt emellan två berg och Kalles dagis ligger nästan högst upp på ena berget.Onödigt att gå och släpa på en cykel. Tar bara tid. Ska gå att trimma ner hundhämtningen med 2 minuter eftersom jag slipper lämna cykeln hemma.

Ska nog byta ut Kalles paraplyvagn mot vår Chariot carrier också så det blir lite fart på promenaden. Har även övervägt att köpa till cykelvagnsmodulen till vagnen, men det är väldigt trevligt att gå och prata med Kalle under tiden.

Imorgon går jag 1600 och ska försöka vara hemma innan 1645.


Bil förstör vår miljö, det vet ni väl! Dessutom är det bara tjockisar som tar bilen.

3 kommentarer:

SUV for life! sa...

Utan bilen stannar Sverige!

Det är bara fattiga och pajasstockholmare som inte åker bil...

No-one sa...

Spännande å följa hur det går!

Unknown sa...

SUV: haha! Du är en gubbe! Har du en stickers där det står "sänk bensinskatten nu" på också?