onsdag 25 augusti 2010

Dagens hämtning

 Idag blev en lite annorlunda hämtning eftersom jag och U åkte tillsammans från jobbet.

1602 Lämnar jobbet med bil (jag är en tjockis) Var tvungen att ta bilen idag.
1607 Lämnar U på Samuels skola så hämtar hon honom.
1612 Kommer hem och parkerar bilen, hämtar vargen. Måste pissa.
1619 Går mot dagis för att hämta Kalle
1626 Går från dagis
1633 Är hemma med Kalle
1640 Samuel och U kommer hem efter en kortis i lekparken.

Effektiviseringsmöjligheter:
  • Jag ska alltid kissa på jobbet innan jag går. Tjänar minst 2 minuter.
  • Bilen gör inte att jag tjänar så mycket tid. Lämna bilen hemma. Tänk på miljön. Tänk på din feta mage som måste bli mindre.
  • Effektivare hämtning utan att göra avkall på kommunikation med fröknarna.
  • Effektivaste vägen att gå. GPS?
 Imorgon: Lämna jobbet 1600 PRICK. Se till att vara hemma 1640.

Reflektion
  • Långa dagar för barnen. Överväg deltid.

3 kommentarer:

Gabbi sa...

Se till att göra toalettbesöken på jobbet som sagt. På arbetstid. Låt inte hunden stanna och nosa. Eller kissa för den delen. Eller kissa kan den, men den får helt enkelt traska på under tiden. Ring fröknarna så de kan ta informationen telefonledes under tiden som du är på väg dit. Be dem samtidigt att klä barnen alternativt att du klär dem på väg hem under tiden som ni går. Du kommer säkert vara hemma vid 16.36.
Eller nåt sånt?

Unknown sa...

Blöja på hunden?

Gabbi sa...

Pampers har en modell nu med Byggare Bob på.