tisdag 1 juni 2010

Cloetta

Jag åkte till Coop för en handling idag. Bredvid kassan såga jag en gigantisk hylla med denna choklad. Det är tydligen några som ska gifta sig. Trodde först att det var något skämt från deras möhippa. Köp choklad och en puss för en tjuga! hihi!! men jag hittade ingen full blivande brud och inget töntigt tjejgäng.

Efter en närmare titt såg jag att det var hon, den där tjejen som har Sveriges högsta socialbidrag. Chokladen de sålde var tydligen någon sidoaffär. Jag blev väldigt förvånad över att det var chokladaskar som saknades i hyllan. Det finns bara två förklaringar till detta.
  1. Någon som är ironisk har köpt chokladen för att bjuda på.
    Typ: - Fy fan vad du är skön, Janne! Köpa kunglig choklad. haha! Satan vad de ser töntiga ut! Vilka dårar!
  2. Butiken har plockat bort ett antal ex för att kunderna ska tro att annat folk faktiskt köper skiten.
    - Lena, ta några askar av fulgodiset och lägg i fikarummet, vi måste försöka bli av med skiten.
Lustigt att de väljer att vara med i reklam. Om nu Daniel och Viktoria känner att de vill göra så mycket reklam så kanske de kan tänka sig att samla ihop pengarna till deras bröllop själva?
Jag känner inte mig så sugen att sponsra deras pinne-i-röven-tråkiga bröllop.

Chokladen lär väl smaka kristdemokrat också. Fy fan vad äckligt.

Inga kommentarer: