onsdag 5 maj 2010

Träning

Som du kanske anar så har jag börjat träna. Jag med Fröken Andersson som slavdrivare ska träna 3 gånger i veckan på Ego.

Känns rätt bra fakstiskt. Några reflektioner efter 2 träningspass.

  1. Speglarna får man bara tjuvtitta i. Tydligen ska man lite försynt gå förbi och titta på sig själv. Inte gå fram till spegeln - titta. Utan mer gå förbi spegeln - dricka vatten - kika lite i spegeln.
  2. Kika i spegeln får man tydligen göra hur många gånger som helst, men inte titta. Bara snegla på sina muskler från olika vinklar.
  3. Man ska klä sig varmt. Gärna stora tröjor på tröjor på tröjor. byxor med reklamtryck på. Någonting med namnet Bodies.
  4. Efter träningen är det viktigt att dricka en stor kanna med O'boy. Måste ha något med återhämtningen att göra. Snabba kolhydrater eller nåt. Alla dricker Oboy i omklädningsrummet. Gott, men varför inte en bulle till?
  5. lösa vikter är för tuffingar - veklingar får hålla sig till maskiner.
  6. Jag känner mig hemma med maskiner.
Fredag morgon 0640 är det dags för spinning. Hur jobbigt är det? Clownen Manne-cykling eller Velodrom?

3 kommentarer:

Mariana sa...

min förkylning från helvetet MÅSTE ge med sig idag, annars kommer jag knappeligast upp i tre gånger denna vecka, hmmm det kanske är min kropps sätt att säga - sluta upp!! alt en rest från Åre helgen

No-one sa...

SPINNING? Berätta, berätta, berätta vad du tyckte! Hur var det? Hur kändes det? Vad var bäst, vad var värst?

Med vänliga hälsningar från en spinninginstruktör med extrem abstinens och väldigt tjock mage...

Unknown sa...

Eh.. Det blev inställt... Fröken Andersson blev sjuk och jag var inte trygg nog att gå själv på spinning. Jag tvekar dock till att de spelar DM på passen i Sundsvall.