söndag 14 februari 2010

How to eat frukost



Börja med att göra iordning lika många mackor som du har pålägg. I mitt fall 3 stycken mackor med leverpastej, grönpepparsalami och rökt skinka. Ät upp allihopa, börja med den macka som ser godast ut.



När du har ätit upp alla mackor i omgång ett gör du ordning ytterligare mackor med pålägg. Gör så många mackor som du tror att du kommer att äta. I mitt fall fem stycken mackor. Se till att fördela pålägg utifrån vad som var godast i omgång ett. Jag valde att bara göra en skinkmacka.

I omgång två är det viktigt att avsluta med den macka som är godast utifrån den första mackomgången. Jag började med leverpastejen i omgång ett men omvärderade mitt val när jag åt den goda salamin. Alltså är salamin den macka som ska avsluta frukosten, men avsluta inte med två mackor med samma pålägg. Jag åt pastej, skinka, salami, pastej salami. Då har man kvar smaken från salamin i munnen en stund extra när frukosten är avslutad. Hänger du med? Denna teknik gör att man blir maximalt nöjd med sin frukost.

Kom ihåg! Frukosten är dagens viktigaste mål.
Posted by Picasa

6 kommentarer:

No-one sa...

Oj vad jag blev sugen på mackor nu!!! Om jag kunde skulle jag äta lika många som du till frukost. Jag är en riktig mackoman. Jag skulle lätt kunna leva på mackor, enbart. Just nu blev jag sugen på en Skogaholmslimpmacka med falukorv på...

Unknown sa...

Ååå Falukorvspålägg! En klassiker!

Anette sa...

... eller kalla köttbullar kvar från middagen igår.
Nej, mackor är inte GI, serru...
Men pålägg kan man ju alltid äta.
Och ost. Gravad lax, saltkött, rostbiff, keso, sa jag gravad lax?
kokt ägg, stekt ägg, bara ägg.
Om man sen inte ska gå in på en gröt-diskussion. Den kan ju också bli oerhört lång med olika tillbehör som kan förgylla och ge en viss sockerkick som behövs nästan varje morgon.

Viktiga och intessanta inlägg.
Det tackar vi för.

Unknown sa...

Kallrökt lax, Pastrami, basturökt karré, cognacmedvurst.

Sockerkick behöver man minst varannan timme

Daniel sa...

Någon har för mycket tid! På med allt pålägg på en smörgås istället!

Unknown sa...

det gäller att planera