lördag 23 januari 2010

den perfekta dagen

  • Sovmorgon till 9
  • Lång frukost med goda mackor och vallkorv samtidigt som jag läste HT och lyssnade på Ring så spelar vi
  • Ut i perfekt vinterväder,  -5 och vindstilla
  • Snowracer nerför backen vid åkrarna, byggde hopp.
  • Biltur till second hand, Dakapo.
  • Stannade till i Delsbo för att handla lördagsgodis
  • Kom hem lagom mör, sprättade en öl och satt och läste aftonbladet, barnen tittar på film
  • Hängde upp hyllor i barnens rum
  • OS-klassiker på tv, OS-finalen i ishockey från 2006. En öl till
  • Lagade LCHF-pannkaka. (5 ägg, grädde, keso, ost, 200 grader, 30 min)
  • Sitter vid datorn med ett glas rött. Barnen leker, precis som livet.
Ikväll blir det en liten minifylla framför Stjärnorna på slottet, sedan lite bra musik framför brasan i allrummet. Lördagens avslutas med Gladiator på TV4film.

En perfekt dag...

4 kommentarer:

Mariana sa...

*vaknade med hangover
*käkade en minipizza+ostbollar svalde ner hela härligheten med ett glas avslagen cola
*rökt en o ett par cigg
*druckit kaffe
*börjat dricka igen

en perfekt dag :-) o jag är fan snyggare än någonsin, se bildbevis på blogg

Unknown sa...

Jag har sett. Nope.

Snygg frilla!

Hanna sa...

Det låter helt perfekt. Jag behöver också en snowracerbacke i närheten.

Unknown sa...

Backen är enkelt. Svårare med snön kanske?